Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to bardzo rozbudowana strategia marketingowa, którą można zastosować w niemal każdym biznesie cyfrowym. Agencja SEO, która pozycjonowanie stron ma w jednym palcu jest trudna do znalezienia. Wszyscy chcemy pracować z ludźmi, którzy są godni zaufania i wiarygodni. Kluczowe jest nie tylko nawiązanie efektywnych relacji roboczych, ale także odkrycie, czy dana osoba ma na sercu dobro Twojej firmy. Przyjrzyjmy się kilku charakterystycznym oznakom doskonałej agencji, abyś mógł wyłapać czerwone flagi podczas rozmów z potencjalnymi partnerami dla Twojej firmy.
Dobre agencje SEO nie składają nierealistycznych obietnic
Zanim rozpoczniesz współpracę z agencją SEO, powinieneś upewnić się, że rozumiesz proces poprawy rankingu Twojej strony w wyszukiwarkach. Żadna firma nie ma takich samych potrzeb w zakresie SEO, więc nie ma też takiej samej strategii SEO dla dwóch firm. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć, że uzyskanie wyższej pozycji w wyszukiwarkach wymaga czasu. Oczywiście, chcesz zobaczyć wyniki tak szybko, jak to możliwe, ale powinieneś unikać zatrudniania agencji, która składa nierealistyczne obietnice dotyczące tego, jak szybko może przesunąć Twoją stronę w górę w SERP-ach.
- Jeśli agencja obiecuje rezultaty w ciągu określonej liczby tygodni, pamiętaj, aby wyjaśnić, co właściwie oznacza słowo "rezultaty".
- Czy obiecują, że Twoja strona pojawi się w pierwszej dziesiątce? A może w pierwszej pięćdziesiątce?
- Ważne jest, aby zrozumieć, czego realistycznie można oczekiwać od strategii SEO, aby nie być rozczarowanym wynikami.
Jednym z najważniejszych aspektów każdej strategii marketingu cyfrowego jest dogłębna analiza danych. Jednym z najlepszych znaków, że agencja SEO wykona dla Ciebie świetną pracę, jest posiadanie zaawansowanego systemu analizy danych. Nie wystarczy, że agencja po prostu spojrzy na dane z Twojej strony internetowej; musi ona również być w stanie zagłębić się w dane dotyczące Twojej konkurencji. Jeśli agencja posiada silny system analityczny i może podzielić się z Tobą tymi danymi, jest to silny znak, że wykona świetną pracę dla Twojej firmy.
Reagowanie i elastyczność
Najlepszym sposobem na określenie, czy agencja SEO jest odpowiednia dla Twojej firmy, jest poddanie jej próbie. Jeśli prowadzisz rozmowy z potencjalnymi partnerami, zadaj im kilka pytań związanych z projektami, aby lepiej poznać ich możliwości i szybkość reakcji. Na przykład, jeśli Twoja witryna przeprowadza wiele wyszukiwań lokalnych i chcesz awansować w Miejscach Google, być może będziesz musiał dodać cytaty do swojej witryny. Jeśli Twoja witryna ma wiele cytatów, ale żaden z nich nie jest poprawny, możesz zostać ukarany przez Google. Załóżmy też, że chcesz zająć miejsce w rankingu dla konkretnego słowa kluczowego, ale ma ono bardzo niski wolumen wyszukiwania. Jeśli agencja SEO, z którą prowadzisz rozmowy, powie Ci, że nie warto się wysilać, musisz się upewnić, że jest na tyle elastyczna, aby zmienić bieg wydarzeń, jeśli sytuacja tego wymaga. Agencja SEO, która jest elastyczna i szybko reaguje, to taka, z którą można współpracować przez długi czas.
- Materiał partnera